Page 210 - Khoa Sư Phạm | Kỷ yếu hoạt động khoa học Khoa Sư phạm 2016 - 2020
P. 210
205
Bảng 8. Khảo sát mức độ tích cực của người học trong thực hành bài tập chuyên
ngành.
Câu hỏi: Mức độ bạn có thói quen soạn bài hay làm bài tập trong giáo
trình các học phần chuyên ngành?
Mức độ
Phương án
STT Số Tỉ lệ Thứ bậc
lựa chọn
lượng %
a. Không
1 có thói 19 9.5 3
quen
b. Ít có
2 145 72.5 1
thói quen
c. Thường
3 xuyên có 36 18 2
thói quen
4 Tổng 200 100
THE CAPACITY OF LITERARY SENSIBILITY OF LITERATURE’S STUDENT
AT TAY NGUYEN UNIVERSITY
Nguyen Thi Kim Hong
SUMMARY
Reality shows that at present, Literature‟s student was studying literary works in
the training program have many limitations on their ability to perceive works. This article
studies and assesses the current situation of literary receptor capacity to provide measures
to improve the ability to perceive literary works for students at Tay Nguyen University.
At the same time, through improving the capacity of literary sensibility is also
contributing to improving professional capacity for Literature‟s student at Tay Nguyen
University.
Keywords: Literary ability, receptor.
TÀI LIỆU THAM KHẢO
1. Nguyễn Thị Bình (2015), Văn xuôi Việt Nam sau 1975, NXB ĐHSP, Hà Nội.
2. Hà Minh Đức (Chủ biên, 2001), Lý luận văn học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
3. Lê Bá Hán, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi (Đồng Chủ biên, 2004), Từ điển thuật
ngữ Văn học, NXB ĐH QG Hà Nội, Hà Nội
4. Dương Thị Hương (2015), Giáo trình cảm thụ văn học, NXB ĐH Sư phạm, Hà Nội.
5. Đỗ Văn Khang (Chủ biên, 2010), Giáo trình lịch sử mĩ học, NXB Giáo dục.
6. Nguyễn Văn Long, Lã Nhâm Thìn (Chủ biên, 2006), Văn học Việt Nam sau 1975 những
vấn đề nghiên cứu và giảng dạy, NXB Giáo dục.