Page 210 - Khoa Sư Phạm | Kỷ yếu hoạt động khoa học Khoa Sư phạm 2016 - 2020
P. 210

205


                        Bảng 8. Khảo sát mức độ tích cực của người học trong thực hành bài tập chuyên
               ngành.
                        Câu hỏi: Mức độ bạn có thói quen soạn bài hay làm bài tập trong giáo

                        trình các học phần chuyên ngành?
                                                Mức độ
                                Phương án
                        STT                    Số     Tỉ lệ                 Thứ bậc
                                 lựa chọn
                                             lượng     %
                               a. Không
                          1    có thói         19      9.5                      3

                               quen
                               b. Ít có
                          2                   145     72.5                      1
                               thói quen
                               c. Thường
                          3    xuyên có        36      18                       2

                               thói quen
                          4    Tổng           200      100
                THE CAPACITY OF LITERARY SENSIBILITY OF LITERATURE’S STUDENT
                                           AT TAY NGUYEN UNIVERSITY
                                                                                    Nguyen Thi Kim Hong
                                                           SUMMARY
                         Reality shows that at present, Literature‟s student was studying literary works in

               the training program have many limitations on their ability to perceive works. This article
               studies and assesses the current situation of literary receptor capacity to provide measures
               to improve the ability to perceive literary works for students at Tay Nguyen University.
               At  the  same  time,  through  improving  the  capacity  of  literary  sensibility  is  also
               contributing to improving professional capacity for Literature‟s student at Tay Nguyen
               University.

                         Keywords: Literary ability, receptor.
                                                   TÀI LIỆU THAM KHẢO
               1. Nguyễn Thị Bình (2015), Văn xuôi Việt Nam sau 1975, NXB ĐHSP, Hà Nội.
               2. Hà Minh Đức (Chủ biên, 2001), Lý luận văn học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
               3. Lê Bá Hán, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi (Đồng Chủ biên, 2004), Từ điển thuật
               ngữ Văn học, NXB ĐH QG Hà Nội, Hà Nội
               4. Dương Thị Hương (2015), Giáo trình cảm thụ văn học, NXB ĐH Sư phạm, Hà Nội.

               5. Đỗ Văn Khang (Chủ biên, 2010), Giáo trình lịch sử mĩ học, NXB Giáo dục.
               6. Nguyễn Văn Long, Lã Nhâm Thìn (Chủ biên, 2006), Văn học Việt Nam sau 1975 những
               vấn đề nghiên cứu và giảng dạy, NXB Giáo dục.
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215